Förbannade jävla internetbajs!

Ursäkta språket men internet strulade som bara den både igår och tidigare idag. Igår försökte jag ladda upp några videoklipp och självklart ville jag uppdatera och helt i onödan berätta att idag är valpisarna 7 veckor!

Idag är valparna i alla fall 7 veckor och en dag och det är väl kanske så att det är bättre sent än aldrig.. Jag var hos Jesper och Anna några timmar idag, koppel och trafiktränade valparna och folk verkligen glodde i bilarna när man satt med en valp på trotoaren..
Valparnas reaktioner både med koppel och trafik var över förväntan, de är verkligen jätteduktiga! De flesta av dem går riktigt bra i koppel, Nova är speciellt duktig och travar på bredvid när man går med henne.. Ingen av valparna var märkbart rädda för varken bilar eller lastbilar, de såg mest nyfikna och lite förvirrade ut. Halsbandet är ingen hit däremot, det verkar som att de tycker att det kliar enormt mycket så de sätter sig ofta för att försöka klia sig. Att faktiskt klia sig på halsen och halsbandet var det bara Svea som klarade, de andra kliade på öronen och frambenen så de träffade inte riktigt.. Men annars har de riktigt bra motorik tycker jag, de springen faktiskt inte riktigt som valpar brukar tycker jag utan mer som vuxna hundar.

Det känns lite bitterljuvt att de ska flytta om en vecka, jag vet ju att de kommer att få det jättebra och att de älskar att få uppmärksamhet och de får de självklart mer av om de är ensamma och inte sex stycken.. Samtidigt så vill jag ha allihopa kvar för alltid! De är ju såå söta och helt underbara! Jag älskar att de har så otroligt olika personligheter och små egenheter, fastän allihopa har fått precis lika behandling både av oss människor och av Elin så är de otroligt olika.

Vad jag pladdrar.. Nu är i alla fall ett videoklipp klart så det kommer om någon minut..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0