Snart in i vecka sju!

Anna ringde precis och berättade att hon och hennes dotter Alexandra mätt Elins mage och att den var 84 cm! Det har alltså ökat 11 cm den senaste veckan!
Hon berättade också att Elin hade legat i soffan men Jesper igår och att han hade känt fosterrörelser :D

Vecka 7:
Fostren är nu ca 10 cm långa. Livmodern fyller stora delar av buken. Vid den här tiden brukar fostren vara så starka att man kan känna fosterrörelser och senare också se rörelser genom bukväggen. Tiken blir allt rundare om magen och det ingen tvekan om att hon är dräktig. Nu växer fostren så det knakar...

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh, jag skulle vilja vara med och följa en dräktighet på så nära håll jag också!

Jag kanske får se till att skaffa mig en snygg tik ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0