Skogspromenad

Idag gick jag hem till Jesper och Anna-Lena för att hälsa på lite och lämna av en bildskärm.. När jag kom dit blev hundarna galna som vanligt, när man ser Uffe kan man inte tro att han kan hoppa så högt som han kan, det är helt otroligt (: Han ser så grov och stor ut.. I alla fall så åkte jag och Anna ut i skogen med hundarna så att de kunde få springa av sig lite, vi var ute och gick i mer än en timme och sen när vi kom tillbaka hem var hundarna ändå galna :s
Men efter en stund lugnade de äntligen ner sig lite så att jag kunde ta lite kort på Elins mage och så.. Anna skulle ha möte vid sju så då gick jag hem för att uppdatera bloggen med lite bilder :D



Här kommer bilderna ifrån idag, dygn 34, kvällen innan hon går in i vecka 5.

Så det får bli bilden för vecka 5:




Det börjar märkas på Elin att hon är dräktig nu också.. Idag när vi var ute tog hon det mycket lugnare än hon har gjort tidigare, innan dräktigheten var hon alltid först i gruppen när de sprang och de andra hade ingen chans att hinna före, hon sprang alltid om alla de andra men nu var hon verkligen mycket lugnare.

Vill också påminna om att fostren under vecka 5 verkligen börjar likna hundar, det är också nu de går in i fosterperioden. Nu är det verkligen små varelser, för mig är det stor skillnad på ett embro och ett foster och nu när det verkligen är små söta valpisar där inne så känns det så bra!
Efter vecka 5 har de utvecklade ögonlock och öron och nu kan man också avgöra vilket kön de är av.
Fostrens små skelett har tidigare varit helt av brosk och mjuk vävnad men nu börjar det förbenas (framför allt bröstbenet, bogbladen och revbenen).

www.KennelNeis.com

Kommentarer
Postat av: Lena

Jätteroligt att vi får följa allt så här via bloggen, och så mycket vi får lära oss om de små liven.

Tack Carin!

2009-01-29 @ 21:06:33
Postat av: Anonym

hej vilken rolig sida, men mycket intressant läsning. Kan du inte skriva lite om Gammeldansk hönsehund också.. eftersom det är en sån ovanlig ras.

/Lisa

2009-01-29 @ 22:52:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0