Välkommen till min blogg!

Hej! Carin heter jag och mitt största intresse har alltid varit djur, hundar framför allt.
Jo, i gymnasiet gick jag så klart man nåt kul måste man ju välja förstås så jag valde linjen Djurvård på Naturbruksgymnasiet Ösby i Västmanland.
Där gick jag i tre år, och tredje året började med praktik och den gjorde jag på Kennel Nei's en bit utanför Västerås.
Jag trivdes något enormt med att vara både med hundarna och med Jesper och Anna-Lena.. Så det blev inte bara praktik... Jag blev helt enkelt kvar, och jag fick en valp av dem. Min änglabebis Raija. Jag tog henne just därför att hon var minst och för att hon var sjuk, annars hade de helt enkelt avlivat henne (hon mådde verkligen dåligt)!
Men jag vägrade ge upp på den lilla krabaten, som nästlat sig in i mitt hjärta, så jag tog henne och hon var helt underbar!
Men hon var ju sjuk, hon kräktes allt som oftast och penicillinet hjälpte inte först så hon fick större dos och då blev hon äntligen bättre!
Och under en period verkade det som att hon skulle bli helt frisk, men sen vände det igen och hon blev värre igen. Värre än tidigare, nu kräktes hos fastän hon sov.. Jag orkade inte se henne må så.. Det var ett fruktansvärt svårt beslut men jag lät henne slippa det. Nu springer hon forhoppningsvis runt i någon typ av hundhimmel med en boll eller ett ben i munnen och retar de andra hundarna så som hon gjorde här!
Jag älskar henne något enormt - och det var just därför hon inte kunde få lida mer! Det var kanske mer smärtsamt för mig så här, men det viktiga är att hon slipper må dåligt.

2007-06-30  - 2008-09-25
Jag kommer alltid att älska min lilla röjröj - min första Gammeldansk

Efter att min praktik var slut (om den nu är slut..) hemma hos Jesper och Anna-Lena har jag fortsatt att komma dit och hälsa på (jag är där allt som oftast) och nu när Elin ska få valpar vill jag beskriva henne, och hennes valpars utveckling här på bloggen så att de som läser förstår vilket mirakel det är när en valp blir till. Jag kommer även efter att valparna lämnat kenneln och fått egna hem uppdatera vad som händer och vad hundarna presterar. Förhoppningsvis bestämmer sig Jesper och Anna-Lena sig för att behålla en valp som jag kan få deläga och fortsätta att berätta om på heltid.

Hoppas ni får en trevlig läsning!

www.kennelneis.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0