Flytt = skitgöra!

Jag är helt slut nu! Har plockat med grejer, röjt och städat i 8 timmar idag! Åkte över med två sopsäckar fulla med gosedjur, en matta och en bäddmadrass till Jesper och Anna-Lena. Hade med vad jag trodde var en dator också men det var bara ett tomt chassi så den fick följa med hem igen.. Får väl sätta ut skiten på blocket sen.. När man orkar..
Det var i alla fall roligt att träffa valparna igen, när jag var där fick de äta lite riktig mat också. Det var roligt att se dem äta igen, de är helt galna i mat. Men det är ju standard för gammel dansk hönsehund, eller vad säger ni?

Det var faktiskt ganska så roligt.. Jag var ju hem till Kerstin Ideborg förra veckan nån dag, hon hade ju fått in Skipper (en femårig liten pojk som beslagtagits av polisen) och då undrade hon var det var för ras.. Hon gissade på vorsteh och hennes dotter gissade på pointer. De ändrade sig båda två när de gav dem mat! Skipper åt ju som en galning så klart och då insåg de att det inte var någon av de raserna! Sen letade de lite och insåg att det var Gammel Dansk Hönsehund!
Hon frågade mig om det var vanligt att de var så där matfixerade och jag kunde ju inte ljuga och säga att det inte var så :P Jag tycker i alla fall att det är så, jag har aldrig hört om en GDH som matvägrar! Elin åt till och med lite mellan valparna när hon valpade! Och Raija (min lilla bebis) åt som en galning fastän hon kräktes om hon åt för mycket eller för snabbt, hon verkade tycka att det var viktigare att hon fick äta!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag har aldrig varit med om maken till matglad hund. Men, tappade chips på golvet är inte något som min Dansk äter. Konstigt va?

Annars är det en och annan ost som blivit stulen från köksbänken. En mugg med soppa hade plötsligt blivit bara halv, och hela bordet var nerslafsat. Ja, för det är inte lätt för en GammelDansk att dricka soppa ur en mugg, förstår du väl. ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0