HJÄÄLP!?

Jag har ju skrivit en del om en hund som blivit beslagtagen, Skipper heter han.
Nu har domen kommit och Ritva blev dömd för vanvård. Jag vet inte mycker mer men nu har inte Skipper någonstans att ta vägen!
Vi vågar inte ta med honom hit eftersom att vi har valpar här och dessutom innebär det ju självklart också att Elin skulle bli stressad om en helt främmande hanhund kommer instövlande här hemma.. Nu ber jag er att fundera lite på om ni själva eller någon ni känner kan hjälpa oss? Om han inte får ett hem snarast så måste han avlivas, och det skulle vara riktigt tragiskt med tanke på vad han redan gått igenom! Han är en vettig hund och han verkar må bra. Jag vet inte vad jag själv kan göra, jag får inte ta med en hund hem. Det gör ont i mitt hjärta att jag själv inte kan göra något så jag ber er att hjälpa till att rädda lilla Skipper! Snälla hjälp oss att hitta honom ett bra hem!


Om Skipper
Skipper är en fem år gammal Gammel Dansk Hönsehund. Han har spenderat sina år tillsammans med en vanvårdande kärring som heter Ritva. Hon är duktig med hundar och har gått på utställningar och kurser med Skipper. Han har alltså grundlydnad, men vi vet inte om han är rumsren.
Han har gått bra på de utställningar och prov han har varit på, men eftersom att Ritva har något typ av problem så har hon ändå inte tagit hand om hundarna. Hon ville nog hela tiden hundarna väl men hon har inte varit kapabel att ge hundarna det de behöver. Jag tycker att det skulle vara hemskt om Skipper skulle avlivas och jag vill verkligen hitta ett hem till honom. Han är en vettig hund som behöver stabilitet och kärlek.

Varning: Ritva Glad är ingen man ska sälja hundar till.Jag har inte kunnat skriva något om det tidigare eftersom att hon inte haft en dom på sig. Men nu när hon är fälld för vanvård kan jag gå ut med namn utan risk för anmälningar om förtal. Kom ihåg namnet Ritva Glad och kom ihåg att hon är bad news!

Jag hoppas på att hitta en bild av henne så att hon ska kunna kännas igen. Hon har en ganska konstig historia och hon har bytt namn förut!


Kommentarer
Postat av: ♥ ♥ ♥ bambi ♥ ♥ ♥

Självklart skriver jag ett inlägg om Skipper! Har länkat hit, så i fall någon har några frågor eller så.. så kan dom kontakta dig via bloggen.



Du kanske kan lägga ut någon bild på Skipper? Det brukar ju hjälpa också... Hoppas verkligen att han får ett nytt hem!



Kram!

2009-03-24 @ 12:37:24
URL: http://bambi.blogg.se/
Postat av: Lisa

hejsan, jag är inte jätteduktig på juridik, men du har skrivit att hon har psykiska problem, detta kan nog klassas som förtal. Jag vet iofs inte om det kan det, men jag skulle vara försiktig med att uttala mig om andra människors hälsostatus.

Förstår om du är arg och ledsen, hoppas hon fick ett känbart straff.

2009-03-24 @ 14:03:03
URL: http://www.freewebs.com/lagottoarwen
Postat av: Lena

Eftersom jag håller på att lära mig snoka (det ingår i min kursuppgift ;-) ) så har jag snokat lite lätt. Det verkar som Skipper, så sent som i somras, ställdes ut med bra resultat. Hunden kan då inte vara så värst dålig mentalt. Han har godkänt på anlagsprov för viltspår också.

Jag har lagt in en liten annons med hänvisning till Nei's, på de lokala klubbarna här. Nu håller vi tummarna för att det dyker upp någon som kan ge Skipper ett gott hem.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0