I Borlänge

åkte upp till borlänge i fredags, tog med mig lilla Elin :D hon har varit jätteduktig och jag har henne lös nästan varje gång jag är ute med henne.. hon har mött mycket nytt folk och en massa hundar.. det bor en Alice här, en huskyblandning. Hon är en riktig liten fegis och skakar som ett asplöv när något händer. Elin var bara en fegis de första timmarna men sen kände hon sig som hemma här. jag lämnade henne här i lägenheten en stund i förrgår, det gillade hon inte alls, hon stod vid dörren och glodde och gnydde..

hon är helt annorlunda nu när hon är ensam, hon är jättelugn och skäller nästan ingenting alls. hon skäller liksom  när hon ska göra det :p när det kommer folk och så.. hon har varit riktigt snäll med katterna också, hon bryr sig inte om dem alls men hon jagade en katt ute igår :p men hon slutade iaf när jag ropade på henne (:

jag och Pär var ute med henne och hade henne lös i förrgår natt, vi mötte ett mindre nyktert par och killen satte sig på huk och klappade händerna och försökte få Elin att komma fram till honom. När jag sade till henne att komma till mig gick hon bara förbi honom :p Pär berättade senare när vi var på väg in att han hade sagt nåt i stil med "vilken jävla väluppfostrad hund" tiihi :D

Annars brukar Elin dra i kopplet, skälla på alla och vara allmänt snurrig i kopplet. Här är hon hur duktig som helst :D










Kommentarer
Postat av: Lena Halvars

Oj oj, Elin på semester i vilda Borlänge :0 Inte dåligt ;)

Visst är det kul att upptäcka en annan sida av hunden, då den får vara ensamhund en stund. Jag tog med mig Skipper till mamma och pappa en kväll. Han såg så förvirrad ut då han var helt ensam, utan sin hundflock, men han fann sig snabbt och njöt verkligen av det. Få sitta i soffan brevid morfar och titta på curling, käka macka med morfar och få all uppmärksamhet. :)

2010-02-23 @ 08:59:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0