Längtan!

Just nu finns det så otroligt mycket att se fram emot! Men det är jobbigt att veta att i alla fall en del av det är ganska långt fram..
Jag längtar till nästa möte med styrelsen(!?), Utställningen i avesta i helgen, något jag inte får snacka om, min systers student nu på fredag (och även att få baka allt vi ska äta), köpa bil och ny kamera, träffen med det otroliga temat 300års jubileum!, Mias valpar (som kommer om en hel evighet känns det som, inte ens börjat löpa än:P), att voljären till duvorna ska bli klar, osv osv..
Men det som är viktigast för mig just nu är att min älskade broder kommer hem till systers student! Just nu bor han i Amsterdam och det var länge sedan jag träffade honom..

Idag har jag som vanligt varit hos Jesper och Anna hela dagen.. Var dock trött och schleten efter igår så det blev en trög morgon och jag kom inte dit förrän vid tolvtiden..
Vi fick inte så mycket seriöst gjort men vi fixade i alla fall till trappan upp till altanen så nu är den hel igen :D
Jag fick totalt hjärnsläpp när jag blev glad för att det äntligen gick att spika i spikarna (träet var så hårt att spikarna bara vek sig! Och det var ingen klen spik heller) att jag bara spikade i dem och glömde att det kanske kunde vara bra om trappstegen blev vågräta.. Vissa dagar borde man inte gå upp från sängen! Haha!
Men det satt i alla fall för det var riktigt svårt att få loss spikarna igen då :P

När vi var klara med det snackade vi lite om att börja med voljärerna men det rann lite ut i sanden när vi började känna hur trötta vi egentligen var.. Efter det har vi mest bara suttit och snackat och grejat lite smått.. Jag tog in en bunt med syrener och bakade ihop dem med buketten jag gav Anna på morsdag (min extra mamma ju!). Det blev väldigt fint eftersom syrenerna var lila och de andra blommorna vita och rosa.. Sen har vi ätit alldeles för mycket och klippt lite klor.. Det är farligt med riktigt god mat!

Jag höll aldrig på att ta mig hem som vanligt, man växer nästan fast i deras soffor och för en gångs skull (överdriver) var Nikki helt lugn och bara låg och njöt av att bli klappad bredvid mig. Det är så otroligt skönt när hon slappnar av för då blir hon så mysig! Annars är hon ofta lite för exentrisk för min smak.. Men jag gillar ju alltid de lite annorlunda och knasiga hundarna..

Annas dotter har gjort en otroligt fin hemsida som jag tycker vi ska börja använda, den gamla är också fin men den nya är häfigare.. Gillar självklart också att den enda länken hon har lagt till hittills är till min blogg :p Moahahahha! Tack Sanna! You make me so happy!
http://hemsida.alexandramalen.eu/kennel/








Bilderna är ifrån en fisketur jag var iväg på med två vänner i fredags..
Så fort det blir väder igen ska jag ut och bada med hundarna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0