Uffe.

Idag har jag och Anna varit ute på ärenden några timmar och sen är vi kom hem och hundarna varit ute ett tag noterade jag att Uffe låg utslagen i köket.. Men han låg precis som han brukar, i skuggan och han såg mest bara trött ut..

Sen när jag dragit hem för att få lite klubbarbete gjort ringde Anna och berättade att han verkar sjuk.. Och undrade om det var något jag tänkt på när vi kom hem.. Självklart går tankarna direkt till magomvridning och på nån halv sekund hinner man tänka det värsta och bli halvt hysterisk! Men Anna lugnade mig med att berätta att hans mage såg normal ut..
Efter en stund ringde hon upp igen och berättade att hon hittat en fästing under svansen på honom och det var tydligen ganska svullet och rött..
Efter vad jag förstod så blev det bättre så fort hon plockat bort den och han började gå runt lite i alla fall.. Men han har väl kanske inte velat göra nummer två om det är ömt och istället blivit lite förstoppad också utöver en ömmande bak..

Vi får finbesök av vår käre veterinär imorgon - vilket var inplanerat sedan tidigare - så om det fortfarande är problem med det då så kan hon titta på det då..
Verkar i alla fall som att det löser sig.. (:

(Eftersom att jag inte fotat alls kanske det duger med lite andra knasiga bilder från verkstan hos min bästa bonde :P )

















Självklart är datorn med i garaget :D I'm such a NERD! tihi













Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0