borlänge igen

förra helgen var jag i borlänge med Elin igen (: hon skötte sig lika fint som förra gången och åt så klart som en liten gris.. jag kan verkligen inte laga mat utan att hon ska få en hel del :P det gick så långt på lördagen att hon inte ens åt upp sin egen mat på kvällen, fastän det var riktig gräddsås på.. det måste verkligen vara första gången..

sen i söndagskväll har jag bott hemma hos jesper och anna igen, jag funkar inte så bra hemma nu när min mor är hemma igen.. jag känner mig inständ så fort jag kommer hem.. bättre att vara här :D

imorgon är det telefonmöte med gdh klubben och snart är det årsmöte. det är lite knasigt att man längtar så extremt mycket efter möten men det är verkligen roligt (:

annars händer det inte så mycket, vi har mest bara slappat och igår när jag var ute med Elin hade jag inte kameran med..
det enda lite stora som hänt var i söndags när vi var på väg hem från borlänge när det stod tre älgar vid sidan av vägen. kon sprang över vägen men kalvarna blev kvar på andra sidan. vi stannade bilen och väntade på att hon skulle springa över till sin bebisar.. Elin skällde så klart på dem :P hon tyckte att det var riktigt roligt och ville nog helt ut och jaga dem..















min kamera låg i bagageutrymmet så jag blev tvungen att kasta mig dit bak för att hämta den och då hade kalvarna redan sprungit in bland slyn.. kon ser verkligen ut att vara dräktig och hon verkar ju vara duktig på att ta hand om kalvar så vi hoppas på att jägarna låter henne gå i höst.. vi behöver fler som henne fär att hålla älgstammen vid liv.. jag saknar verkligen att se älgar och rådjur ofta.. så som man gjorde när jag var liten..
naturen ska vara full av liv!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Håller med dig om att man saknar att få se älg och rådjur här i Kolsva. Jag kommer ihåg hur det var när jag flyttade hit - då fanns dom överallt!



Kram <3

2010-03-18 @ 23:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0