I fredags..

Jesper och Anna lånade min bil för att åka och leverera valpar.. Så jag fick lite kvalitetstd med hundarna, och speciellt då lilla Bosse <3 Tre av valparna hade åkt så jag kunde verkligen ge honom hela min uppmärksamhet.. Han fick följa med ut på stan en stund och sen fick han äran (?) att sova i Joels framsäte.. (Joel tyckte iaf att det skulle vara en ära :p )
Så nu är lilla osse biltränad, vi hann med att åka fyra olika bilar under de få timmarna vi var hemifrån.. En v70, 240, L200 och en 740 :p Stackars valp! Men jag tyckte det var ännu elakare att lämna honom ensam i valphagen medan jag drog ut med Joel..

Innan jag åkte var självklart hundarna ute en lång stund och jag hade varit på promenad med Nikki och Elin (: Nikki passade självklart på att dunka in i mitt finger som jag krossat lite lätt några dagar innan..
De var helt galna och jag tror nog att Elin tagit lite speed en stund innan, hon for runt som en galen raket :)
Efter utflykten med Joel åkte jag hem med valpen igen och ni kan ju säkert gissa om han blev glad över att få komma hem till de andra hundarna igen? Medan de busade som galningar passade jag på att äta, elda, städa valphage, försöka ta en duvvinge ifrån Mia utan att bli av med resterande hela fingrar. Det gick inte så jättebra om jag ska vara helt ärlig, jag fick dra ut henne i hallen och ta på mig en handske som lite extra försäkring innan jag stoppade in handen i munnen på henne :P Det ör ju lite läskigt med fågelben, de blir ju så förbannat vassa så vågade inte låta henne äta upp den heller..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0