Rastypiskt beteende!

Det är ganska roligt egentligen, och samtidigt riktigt jobbigt..
Imorse hade Wilda tuggat sönder en av fodertunnorna  och när jag kom dit vid tretiden såg hon nästan ut som en tunna själv :P
Men det är ganska speciellt för gammeldansk.. Det okontrollerade ätandet menar jag, det verkar inte ha någon mättnadskänsla alls. Och visst tycker väl de flesta hundarna om mat men det knasiga med den här rasen är ju att det är så övergripande det där med ätandet..
Det är ju tex så otroligt enkelt att få valparna att äta hundmat istället för att dia. De gånger na jag varit med (och vad Anna och Jesper berättat) så verkar det aldrig vara något problem alls.
Och även när valparna redan har diat vill de ha hundmat och vice versa.. till slut får man lov att ta bort dem från maten när deras magar är stinna.. Nu har jag väl börjat vänja mig men jag var nästan rädd för att de skulle sprica när jag var med om det första gången.



Nog om detta..
Idag har vi inte direkt gjort något intressant alls.. Jag trodde att Anna skulle till arbetsförmedlingen på morgonen men när jag kom dit och skulle åka och parkera stod Anna vid busshållplatsen så jag stannade och plockade upp henne..
Medan hon grejade där inne pratade jag med min psykolog (som jag hade glömt att ringa :P) och sen åkte vi och kollade på framtida eventuella träningsmarker men jag hittar inte överallt (vet inte vilken mark som är deras på vissa ställen)..
Vattnet hade sjunkit minst en halvmeter sedan jag var där på midsommar, men vår midsommarstång gjord av ölburkar var kvar :D

Efter det har det inte hänt mycket alls.. Bara sånt där vardagligt, hämtade in ved och insåg att jag kan hugga upp resten som nu är torrt, sprayat vatten på Liva som stod på bordet och skällde, ätit god mat och slappat framför tvn. Nu ligger jag hemma i min säng och skriver ett ganska tråkigt blogginlägg men jag hoppas ni överlever..

Snart blir det mer mat.. Blir femte gången jag äter idag :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0