Heldag på Kennel Nei

Idag har jag varit hos Jesper och Anna hela dagen :D Vi började med att gå ut och greja i trädgården och röjja bort alla kvistar från gräsmattan tillsammans med hundarna (har kapat ner ett äppelträd som lämnat en del skoj efter sig). Sen åt vi lite och gick ut och busade med hundarna på baksidan, fotade en hel del också :D







Ute och fotar i solen (:


Och mysa lite med hundarna så klart!





Liva och Tindra brottas självklart :p


Plockat in den här veden idag..


Alla tittar på fåglarna :p


Och Mia vill in och jaga :D


Tindra solar


Liksom syster..











Titta vad vacker guffen är :)


Och underbara Nikki är alltid lika vacker


Mia glor på duvorna


Och försöker att klättra in (; Lyckas nästan!!


Lyckliga vovvisar


Liva är så fin


Tindra bangar inte för att gå in i en vägg av gräs, det är tydligt..


Min Sötnos :D


Spring spring!!


Puss (;


Nikki är så tacksam att fota!




Livan gräver


Och blir helt lerig





Gräva!


Och mysa!


Pussas lite också :D




Typiskt Gammel Dansk Hönsehund att sabba ett vackert kort med sina öron uppvikta..


Lilla Wilda stirrar på min kamera..


Och kommer direkt när man ropar (:


Liva myser i skuggan under krusbärsbusken


Hon ser ju knappast missnöjd ut i alla fall..


Men sen måste man springa lite då och då också!


Jag gick in till duvorna en stund för att titta på bebisarna





Snart kommer det nya små liv till världen.. Tänk att de kan komma klara ut ur såna där små ägg..


Springa!








Uffe är den enda som sitter stilla, herr linslus!


Älskar verkligen kameran


Förlåt för att det blir så mänga kort på Elin men hon är ju ändå MIN!


Livan


Slagga i skuggan (:





Nikki kan stå still ibland! :o





Mia så vacker! Och så lik Maja!

När Jesper kom hem från jobbet på eftermiddagen åt vi igen och sen hämtade vi motorsågen! Jag kapade upp resten av stammen och sen lämnade vi den och hämtade röjjsågen som jag ska få leka med härnäst! Nu hoppas jag på att det är fint väder imorrn (eller i alla fall att det inte regnar) så att jag får leka lite (:
projektet efter det är att ta ner rastgården som inte används och sätta upp en ny mindre och lägga plattor i den så att hundarna inte drar in lika mycket lera :D
Tänk vad solbränd man ska bli!

Kommentarer
Postat av: Jytte Ruwald

Super skønne billeder af 7 skønne hunde.

Du har ret.... Mia ligner virkelig Maja.

Og hvor er Wilda da også bare blevet utrolig smuk.

Knus fra

Nova og Jytte

Hils

2010-05-26 @ 22:54:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0