långpromenader...

jag har lovat mig själv att röra på mig mer, det blir många timmar framför datorn när man är sjukskriven.. så nu går jag på långpromenader med hundarna, har iofs bara gjort det två gånger hittills, men det blev ett spontanbesök i heby förra veckan..

igår tog jag med Uffe och gick ca 12km, vi stannade en stund hos några vänner, blev vattnade (i alla fall jag.. Uffe ville inte ha) och sen på vägen hem träffade vi en ovanligt ilsken och väldigt stor huggorm som gjorde utfall mot Uffe.. den låg mitt på vägen  och glodde på oss.. lite smånervös gick jag förbi, Uffe fick gå på andra sidan om mig så att han hamnade längre bort från den elaka lilla saken..
jag har träffat ganska många huggormar men aldrig någon så ilsken som denna! men den hade nog varit lite gladare om den hade legat i solen istället för i skuggan.. Uffe var självklart riktigt nyfiken och ville fram och titta.. så hyperintelligent! han är totalt ointresserad av allt som är ofarligt men så fort det kan bli farligt verkar det vara intressant? typiskt grabbar (;

Jag var ju självklart smart nog att glömma kamera! klantskalle va? får väl hoppas att man minns det till nästa gång, det är nämligen otroligt vackert där ute i vårskogen nu, vit- och blåsippor överallt och små späda blad på träden. så där riktigt ljusgrönt som det bara är på våren.

Nästa gång tar jag Elin igen (som jag gjorde första gången) hon är riktigt lätt att ha med sig.. tar hand om sig själv när man går, man kan ha henne lös utan att oroa sig alls och hon håller sig alltid nära :D
och så är det ju självklart så att jag favoriserar henne eftersom att hon är min tjej :D
Imorgon ska jag ut igen, då ska jag ha med kameran men till dess får ni några bilder från i vintras som jag inte kunnat lägga upp eftersom sladden till den kameran legat hos en vän hela våren..






Kommentarer
Postat av: Xantis

ser fram emot massa nya bilder! =)

2010-05-17 @ 09:58:44
URL: http://alexandramalen.eu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0