Så här gör du för att förstora din gård!

Du tar ner stängslet som står över halva gården och är i vägen, och gör om rastgården till till en mindre hundgård. För att göra det hela lite snyggare lägger du självklart sjöstensplattor i hundgården också!

Det var i alla fall så jag och Anna-Lena gjorde idag och vilken extrem skillnad det blev! och vad trötta hundarna var när de fått vara med hela dagen!
Vi är inte helt klara med plattorna, vi hann bara börja lite efter att vi ätit och sen var vi nästan zombies! Då börjar det nog bli dags att gå in och lugna ner sig lite och duscha innan man kraschlandar i sängen (:
Sen om man är lite galen kan man ju alltid kopiera en massa papper och greja med klubbarbete också.. Men så tokig är nog bara jag.. Anna-Lena somnade istället nere i vardagsrummet.. Vilket enligt mig är en vettigare sysselsättning efter en sådan här dag :D

Jag funderar på att bygga lite "bänkar" hundarna kan ligga på längs med ena väggen i hundgården. Den väggen jag tänker på är alltid i solen och skugga har de ju alltid på altanen så det känns som en skoj grej.. Bänken blir helt i vitt eftersom att väggen bakom är vit.. Sen ska jag göra ett nytt sådant där bord med två nivåer till dem, det där andra funkar fortfarande men det börjar bli dags att byta ut det.. Jag har många planer.. Får väl se hur mycket man orkar och hinner..


Före!

Före!

Efter!

Efter!

Till Lena!
Jag är för sjutton redan bonde ju (; Att växa upp mitt ute på landet och tre år på naturbruksgymnasium gör så med en :P Gått kurser i hur man tar hand om kor och andra boskap och har ju även c15 kursen :p
Vi kom på idag hemma hos Jesper och Anna att jag faktiskt får ge deras duvor vaccin :o i allafall i tre år till :D
Kram på dig och alla andra hemma hos dig (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0