GDH-abstinensen stillad (;

Den här helgen har jag tillbringat med våra älskade gammeldanskar (:
Fredag och lördag hade jag med Nikki ut till Joel där hon fick springa fritt på deras stora gård. Vi passade på att måla väggar och tak i Joels nya garage medan hon sprang runt och nosade precis överallt! Hon var också till grannen en stund medan jag sprang runti ren panik och ropade efter henne.. Jag sprang runt ladugården i lera och hästskit och vanmäktigt spanade mot vägen i hopp om att det inte skulle ligga en vit hund på vägkanten.. När jag kom runt till huset igen öppnade Joel fönstret på övervåningen och berättade att grannen tagit in henne eftersom att de inte visste vems hund det var :)

Det är inte direkt nära till stora vägen men tusentals tankar hinner ju rumla runt i huvudet medan man letar.. Hon hade tidigare hållit sig nära (och det är inte alls långt till grannen heller) så när hon inte kom när jag ropade blev jag ju panikslagen! Tänk att behöva komma hem till Jesper och Anna och berätta att man haft ihjäl deras hund :s
Som tur var så gick det ju bra men jag förstår inte att hon ska till grannen när hon har hur mycket mark som helst att springa på?

Jag antar att oavsett hur gammal hon är blir så förblir hon väl Nikki - det är liksom ofrånkomligt - hon kommer alltid vara galen!

Idag har jag varit hemma hos Jesper och Anna hela dagen, vi har ätit kina och bara tagit det så där söndagslugnt.
Vi har kollat på tvprogram vi missat och bara slöat i soffan.. Anna-Lena är superförkyld så det har inte riktigt varit läge att göra något ordentligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0