Svar på kommentar (:

Jag vill börja det här inlägget med att säga att det jag nu skriver är ett svar på en kommentar jag fått på min privata blogg. Jag skriver som privatperson och möjligen som medlem i SRG, men det jag skriver här har ingenting med min post i styrelsen att göra.

Här är kommentaren (:

hej
har funnit din blog i.o.m. jeg er nybliven GDH ejer - jeg er fra DK, men jagar mest i Småland, der jag skal jaga skogsfågel med min GDH om et år eller så.Din blog er fantastisk - skriv mer om GDH, dit liv og kennel Neis - inspirerende at læse - du virker også som en fantastisk person.

Kanske vi mødes en dag - er der kontakt mellem GDH foreningen i Sverige og i DK ?

Samarbeta verkar logisk i alla fal.

Hopas do forstår mit Dansk/svenska

Hilsen

Jesper Poulsen
Sjælland - DK



Svar till Jesper Poulsen:

Hej!
Jätteroligt att du har hittat in på min blogg och det är underbart att höra att du ska använda din hund i praktisk jakt.
Mer om rasen har du under kategorin "gammeldansk hönsehund".

Om du håller till något i Sverige i augusti tycker jag att du ska passa på att åka på vår klubbträff om du får chansen, som medlem i den danska rasklubben är du hjärtligt välkommen på alla aktiviteter vi i Sverige anordnar också (detta gäller också jaktprov och liknande).
På våra klubbträffar är alla GDH fantaster välkomna och det är alltid lika roligt när det kommer nytt folk och nya hundar. Det är en helg fullpackad av festligheter som alla handlar om våra fantastiska hundar.
Det här året kommer det att handla om jakt och jaktträning, men varje år grillar vi på fredagen och sitter och myser. Lördagen har vi också en middag som alltid är minst sagt uppskattad, vi har alltid haft otroligt trevligt tillsammans och stämningen blir obeskrivlig när verkliga GDH fantaster samlas och umgås.


Kontakten mellan rasklubbarna är tyvärr mycket sparsam. Jag har varit med i klubben under några få år och är inte helt insatt men min uppfattning är att danskarna inte vill ha ett samarbete utan snarare motarbetar oss i vissa frågor. Senast handlade det om PRA men då ville danskarna inte ha ett samarbete, utan de ville ha information av oss utan att vi skulle få detsamma tillbaka.
Vi vill absolut ha ett samarbete, men då måste det ju också vara just det. Båda ska ge och ta, det kan inte bara gå åt ett håll.

I kategorin "gammeldansk hönsehund" hittar du också bilder och beskrivningar på hur det ser ut på tidigare klubbträffar.

Vänligen
Carin



Kommentarer
Postat av: jesper poulsen

hej



tack for erbjudande - jag er ofta på bockjakt i småland i augusti faktisk, men nog inte i år - rabies vacinationen gick snet - måste børja om ock då hinner jag inte til augusti



åka utan hund verkar fel



men nåt annat år - ser trevligt ut !



at dom båda rasklubbarna inte arbetar bra ihop er heltokigt - det måsta forbedres i fremtiden



ska arbeta for det nær jag engageret mej mera i danska raklubben - som jag vil på sigt



men jag har forståt så mycket redan at det har varit stora problem i danska raklubben med stor oenighet om mål ock meddel ock stor utbytning i styrelsen



"nya" organisationen verkar nu stark ock dom medlemmar jag har hunnit træfa verkar som rena eldsjælar - stort engagement for racen ock for fremtiden



et bedre samarbete med svenska rasklubben kunne bli en av de næsta målen for den danske rasklub



Jesper Poulsen

Sjælland

2011-04-27 @ 23:16:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0