Åtta veckor idag

Ja, idag är valparna åtta veckor och den första valpen att åka till sitt nya hem var ju Nova. Idag har det hänt mycket, jag har nyss kommit hem (klockan är över sju..) och jag har varit hos Jesper och Anna sen klockan 9 imorse.

Direkt när jag kom dit började vi med att plocka ihop de sista grejerna som Nova skulle ha med sig hem, jag duschade Nova medan Anna matade fåglarna. Bara en stund efteråt kom Jylle med familj för att hämta sin lilla valpis och sen bar det av ut med valparna och de vuxna hundarna, de lekte och sprang som galningar i lite mer än en timme. Sen gick vi in och jag duschade Elin (som verkligen var i behov av lite rengöring eftersom att hon alltid rullar på marken när hundarna röjjer runt ute), vi åt lite och gav valparna mat.. (Mitt i maten ringde min mobil och det blev bestämt att jag ska på arbetsintervju imorgon klockan 10 i Arboga). Det gäller verkligen att inte ha några som helst planer när man är arbetslös, de räknar med att man inte har något liv eller går i dvala när man inte har något jobb.. Man ska alltid ha tid och pengar för att kunna dra iväg på intervju (även om jag inte har haft någon inkomst alls sen i januari!? Efter duschen blev det även lite kloklippning för både Elin och Nikki (Nikkis klor blev klippta för bara någon dag sedan men vi måste verkligen få dem kortare så nu blir det intensivklippning varteftersom pulpan drar sig tillbaka..)

Valparna började vakna igen så de fick följa med ut igen tillsammans med de vuxna och röjja av sig tills Jesper kom hem från jobbet och vi åkte till Ica och handlade lite.. När vi kom hem igen gick luften ur totalt och vi bara njöt av tystnaden.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0