Det blir ingen valp kvar för oss..

Igår bestämdes det att Svea inte ska bo kvar hos Jesper och Anna (och att jag inte blir delägare så klart), vilket kom som en total chock för mig! Men när de berättade att det var Stig som skulle ta henne istället så kändes det lite bättre.. Men när man nu under mer än sju veckor har vetat att hon skulle vara kvar så har man tillåtit sig att fästa sig vid henne, man vet ju att de andra ska åka så man är liksom förberedd på att det kommer att hända..

Inte för att man kan låta bli att älska dem och tycka att de är hur mysiga som helst men man är ändå förberedd på att de ska åka.. Nu jag inte varit förberedd på det med Svea och hon har verkligen redan fått en speciell plats i mitt hjärta mer än de andra just därför att man trodde att man skulle få behålla henne.. Och imorgon flyttar hon!
Det kanske låter helfjolligt men det är skitjobbigt och jag kommer nog ha ganska svårt att sova inatt.. Och jag kommer nog definitivt att gråta imorgon när de tar med sig henne.. Men som sagt så är ju livet så där orättvist ibland.. Men samtidigt så kan jag tycka att det är det mest rättvisa för Stig också.. Blää! Det här blev jobbigt att skriva om, jag tror att jag slutar nu.. Vi hört sen.


Lilla Svea

Kommentarer
Postat av: Lena

Åh Carin! Stackars dig :(

Men jag antar att Anna-Lena och Jesper vet vad de gör. Vi får hålla tummarna för att Nikki kanske lämnar en liten valp till dig istället då.



Kram från oss alla





Postat av: Anna-Lena

Usch ja. Det blev ju inte riktigt som vi tänkt oss när det visade sig att den hanhund Stig har väntat på i flera år nu ev. blir krypt. Jag känner precis som du, det kommer bli jobbigt när hon nu ska flytta, men samtidgt tycker jag verkligen att Stig som väntat så länge och varit med så aktivt i alla aktivitetr trots att han ännu inte haft någon GDH ska behöva vänta ännu längre på en hund... Jag hade redan gjort planer för vad vi skulle hitta på med Svea... men, som du säger, ibland blir det inte som man tänkt...

Men du har ju i alla fall en hund, Elin är ju mer din hund i dag än vår...



Kram

2009-04-23 @ 21:20:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0