6 dagar kvar!

Jag har inte varit någonting hos Jesper och Anna idag, var tvungen att måla och greja i huset istället men nu börjar det hända grejer och snart är vi klara med det så att jag kan vända min fulla uppmärksamhet till valpisarna!

Anna ringde däremot idag och frågade mig om jag vill skriva en artikel om valpningen och dräktigheten i klubbtidningen GDH Direkt. Och jag svarade självklart ja! Men det kommer att bli svårt, för i så fall vill man ju inte avslöja för mycket här i bloggen innan tidningen kommer ut.. Men det kommer nog att bli svårt..

Artikeln kommer att handla om hur jag som utomstående som aldrig varit med på en valpning uppfattar det. Jag kommer nog kanske också att skriva en del om dräktigheten och hur det är att vara med redan från början,till att se bebisarna för första gången på ultraljudet och vara helt säker på att de finns där till valpningen och lyckan! Att vara med och se valparna när de första gången kommer ut i stora världen kommer att vara riktigt coolt och självklart kommer vi att ta massor med kort och dessutom filma!

Jag måste verkligen säga att jag tycker att jag är lyckligt lottad som får vara med när Elin ska valpa, det är det inte vem som helst som får vara.. Egentligen är det ju bara familjen som ska vara med, men ärligt talat så känner jag mig som en del av Jesper och Annas familj också, jag har varit med dem så länge och jag tycker så mycket om att vara där. Det känns som att man har ett extra par föräldrar!

Måste springa och äta nu.. Kanske skickar upp lite mer bilder ifrån igår senare.. Vi får se..

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Oj, jag fick nästan en tår i ögat. Vad gullig du är! Men vi känner lika dant för dig, det hoppas jag att du redan vet ;o)



Kram

2009-02-21 @ 00:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0