Elin

Nei's Elin Af Lyngbak föddes den 30/11 2006, då bara en liten krabat som varken kunde se eller höra.
Numera är hon Svensk viltspårchampion och Nordisk juniorvinnare.




Elin är av rasen GammelDansk Hönsehund, född här i Sverige hos en liten kennel som ligger en bit utanför Västerås. Under hela sitt liv har hon levt ett flockliv tillsammans med både två och fyrbenta. En höstdag 2007 kom det en praktikant (jag) som hette Carin hit och började inkräkta, egentligen skulle Jag bara ha varit där under några veckor men jag insåg snart att jag var där för att stanna. Elin tyckte inte så mycket om mig till en början men det var nog mest för att jag lade mycket tid på valparna Jesper och Anna-Lena hade hemma då och dessutom så var Elin mest bara en liten bråkstake på 9 månader då.

Jag tog studenten sommaren 2008 och efter det var jag igen på praktik hos Kennel neis. Under de sex månader som jag hade praktik där fick jag uppleva enormt mycket, jag fick se den lilla bråkstaken Elin utvecklas till den helt underbara hund hon är idag.
Hon har i och för sig alltid haft ett bra temprament men tillsammans med flocken märktes inte det så mycket eftersom att hon blev så bråkig och skällig när hon var tillsammans med dem. När hon däremot började umgås mer med oss tvåbenta och flocken blev mindre syndes hennes personlighet mer. Att hon dessutom var med på mässor och kurser hjälpte självklart till.
Nu är hon den gladaste och gosigaste hunden av dem alla.


www.kennelneis.com

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0