Årsmötet och lite om bloggen

Årsmötet var trevligt, det är alltid roligt att träffa alla människor igen och dessutom tar Ann-Marie med helt underbara kakor idag var det supersmaskiga kärleksmums (:
Jag har aldrig tidigare tyckt att det är roligt att åka på årsmöten men i GDH klubben är det helt annorlunda. Själva mötet och de frågorna är egentligen det som tar minst tid och det blir mycket prat runt om kring, det är aldrig något tjafs eller bråk. Det är helt enkelt bra stämning.

Jag måste verkligen tacka alla som säger att bloggen är så bra och rolig att läsa, när jag får såna kommentarer blir jag lite förvånad för jag skriver mest bara på kul.. Den här bloggen skapade jag mest för att dokumentera valparnas utveckling för min egen del och det blev en blogg och ingen riktig dagbok för att valpköparna skulle ha chans att följa sin valp lite också.. (Egentligen inte ens min ide, utan det var min kära vän Liv som föreslog det)
Sen märkte jag att det var ganska roligt att skriva om lite annat inom klubben och rasen också och nu känns det som att jag inte riktigt vill sluta med bloggen utan jag kommer nog att följa vad som händer med Svea och de andra valparna, men även Skipper och nya valpkullar som kommer senare..

Om det skulle bli så att jag följer nästa valpkull så kommer det inte alls att vara lika helhjärtat som det här har varit.. Nu är jag arbetslös och har tid att hälsa på riktigt mycket men sen när/om jag får jobb så kommer jag inte att ha lika mycket tid över.
Och bloggen kommer nog att handla lite mer om mig efter att valparna säljs också men främst kommer jag alltid att följa de GammelDanska Hönsehundarna så klart.

Det skulle egentligen ha varit en föreläsning om foder men tjejen som skulle hålla föredraget blev sjuk, så istället blev det en film om hur man lär sin hund apportering och spårning..


Anna-Lena pratar lite om filmen och skillnaden mellan reglerna för spaniel(som på filmen) och våra
GammelDanskar..


Sen drog mötet igång


I slutet av mötet var det utdelning av vandringpriser. Här delar Anna-Lena ut pris för Nei's Triztan af Granlys prestation i viltspår.


Anna-Lena delar ut pris för Nei's Holger af Fangel Torps prestationer i eftersöksgrenarna (och i viltspår tror jag).


Anna-Lena delar ut pris för Nei's Triztan af granlys prestationer i utställningsringen (och i viltspår?).

Jag är inte helt säker, men jag tror att det var så det var i alla fall.. Annars får väl Anna-Lena rätta mig antar jag :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0