Mycket som händer..

Ja, det är mycket som händer fastän det har varit helt tomt här på bloggen ett tag.. Jag ber om ursäkt för det men det har samtidigt hänt ganska mycket här hemma..
Igår ringde städfirman som jag var på intervju hos i förra veckan, jag börjar jobba på måndag 06.15.. Lite tidigt för mig eftersom att jag ska vara i arboga då.. Inte här i lilla kolsva och det är en liten bit att åka i alla fall..
Idag ringde min kära bror och kunde glatt berätta att han numera är helt cancerfri :D
Det känns som att det kanske kan börja vara lite nerförsbacke nu ett tag, det har gått så trögt nu ett tag med en massa tråkiga nyheter som bara lade sig på hög.. Förhoppningsvis blir det lättare nu och det kändes bättre direkt när jag hörde att Kalle var frisk.

Jag trodde inte att en dag kunde bli bättre men lite senare så satt jag och mailade med min moster och berättade att Kalle nog kommer hem i helgen och då berättade hon att min mor och hon hade pratat om att hon och hennes man också skulle komma på besök i helgen med min lillkusin Zack (för bilder på lillen klicka här)

I helgen lånade jag hem Mads, eller snarare Mozart som han heter numera. Han fick vara med och grilla och smaka på allt möjligt gottigt, han var trött och förmodligen ganska mätt när han kom tillbaka hem (för att äta :P ).
Det blir många förmåner när man är kompis med kennelägare, om jag inte var det skulle jag knappt ha någon kontakt med hundar alls och jag skulle inte kunna "låna" en valp hur som helst :P Men nu var det bara att ringa och fråga och sen hämta upp den lilla parveln.

Jag var hos hundarna igår (måndag) och lekte hela dagen, alla fick vara ute i flera timmar och springa och valparna fick skapa bekantskap med en rådjursklöv. Bilderna laddar jag nog upp imorgon eftersom att kameran blev kvar hos Anna och Jesper. För vi tog lite nya bilder på Nikki som kanske duger till att lägga upp på deras hemsida och jag hade väl egentligen tänkt att åka dit idag men det blev lite körigt här hemma så det blev aldrig av.

Imorgon blir det som sagt i alla fall en snabbis till Jesper och Anna (om de orkar med mig dvs :P), städning efter hantverkarna som grejar i mitt och Stefans vardagsrum (kommer bilder när det är klart) så att det inte ligger spackeldamm överallt när det kommer hem folk.. Just nu är vi inte så mycket nere i källaren eftersom att det är så mycket folk som jobbar där nere och det blir rätt skitigt.. Vi går mest ner dit för att städa faktiskt :P Men gästrummet är nere i källaren så hallen måste i alla fall städas.. Jag hade dessutom tänkt att färga håret lite ljusare nu till sommaren (annars blir det ändå blekt och fult av solen) så det blir i alla fall blekning av håret imorgon :s vi får väl se hur det blir..
Och sen på natten blir det väl att hämta min älskade bror i örebro.

Det märks att jag inte skrivit på länge för nu blev det en riktig urladdning.. Nu ska jag sova, natti natti!

Kommentarer
Postat av: Jytte Ruwald

Halløj Carin :O)

Tillykke med dit nye job. Super at det endelig lykkes, trods at det inte er i lilla Kolsva !!!

Det er en ubeskrivelig vidunderlig følelse, når ens allernærmeste har været syg, men er blevet erklæret rask. Det overstiger alt andet!!! Tænker meget på dig.

Jeg så, at din moster har Birma-kat !!

Er det rigtig ? Vi har jo også en Hellig Birma, så det var da lidt skægt.

Vi snakkes. HILS ANNA LENA OG JESPER :O)

Knus fra Jytte ;o)

2009-04-29 @ 09:09:58
Postat av: Lena

Grattis till jobbet!

Känns nog skönt att få lite inkomst, eller hur?

Roligt att du kunde låna hem en liten "snaps". Det är ju också väldigt fin träning för den lille sötnosen. Härligt att din bror är fri från sjukdomen nu!

Ha det gott! / Lena och flocken


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0