In i vecka sex!

Jag försökte lägga upp bilderna igår, men Telia ville tydligen att jag inte skulle kunna hålla mitt löfte, för mitt internet var riktigt katastrofalt segt och slutade att fungera var och varannan minut.. BLÄ!

Nu kommer i alla fall korten och informationen inför vecka sex!


Kortet inför vecka 5!


Och kortet inför vecka 6!

Minns ni att måttet förra gången jag mätte Elins mage så var den 63 cm i omkrets, igår (en vecka senare) var måttet 73!
Tio cm på en vecka!

I vecka 6 blir fostren cirka 7 cm långa och man kan se att delar av rörbenen har börjat att förbenas. Päls börjar växa runt dag 45(den 9 februari). Fosterutvecklingen är nu inne i fosterperioden. Då färdigbildas organen och fostren mognar och växer. De växer med en bestämd hastighet i början. Därefter blir tillväxthastigheten mer påverkad av yttre omständigheter som till exempel moderkakans funktion, tikens kondition och antalet foster. Fostrens relativa tillväxt är störst i början av fosterutvecklingen, medan den absoluta vikten ökar mest under dräktighetens sista tredjedel.


Här ser man hur stor Elins mage är nu (:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0