Maja

Nei's Maja var en av de första GDH jag någonsin träffade. Om jag minns rätt så var det Maja och Aussi.
Jag följde med min morfar hem till Jesper och Anna-Lena som forutom Maja och Aussi också hade en av drever, Myran, ifrån min morfars uppfödning.
Anna-Lena har en dotter som då gick i samma skola som mig och vi blev snabbt bra vänner, och jag var hemma hos henne ganska ofta. Efter ett tag började jag även följa med på nån utställning då och då. Den jag minns bäst är första gången jag var på Stora Stockholm, jag minns inte vilket år det var men jag minns att Maja och Aussi var med. Vi hade en trevlig dag där i Stockholm. Jag tappade kontakten med Annas dotter när hon flyttade tillbaka till Stockholm för att bo med sin mormor men det är också efter det som jag fick bättre kontakt med Jesper och Anna-Lena. Den avgörande dagen, den dagen som drog igång min praktik får ni snart läsa om i GDH klubbens tidning.

Maja och Aussi var i alla fall de Gammeldanskar jag träffade först och ärligt talat så tyckte jag bäst om Maja, hon var lite mer försiktig av sig och så gillade jag hennes teckning bättre..
Jag minns att hon inte riktigt gillade utställningar eftersom att dommarna tog sig såna friheter och bara gick på. Jag var med och försökte träna bort det en gång tror jag.
Jag har många fina minnen av Maja och även om jag inte kände henne som jag känner Kennel Nei's hundar nu så saknar jag henne. Maja var en helt underbar hund och världen är ett sämre ställe utan henne. Maja dog nyligen, lugnt och stilla tillsammans med sin familj nere i Danmark.

Det var verkligen synd att hon aldrig fick träffa mitt barnbarns barn, men hon levde ett lyckligt och aktivt liv och somnade bara in i lugn och ro.


Anna-Lena med hundarna Aussi, Maja och Nikki


Jesper med Maja, Nikki och Aussi


Maja


Maja och Rofus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0