Danföredopparedan!

Imorgon är det julafton!? Hur kunde det gå så fort är min fråga..
Jag var helt uppe i varv inför Mias valpning men har nästan inte tänkt på jul.. Förutom att eftersom att Mia skulle valpa så nära inpå jul köpa julklapparna riktigt tidigt så att man har det ur vägen..
Nu är valparna här och jag hade inte riktigt ställt in mig på jul.. Det gick lite för snabbt i vändningen för min smak.
I alla fall.. Var över till Jesper, Anna och Sanna med deras julklappar för några timmar sedan. Vi passade självklart på att tjuvöppna alla paketen :P Traditionerna är inte så viktiga, vi gör våra egna istället :D Hundarna fick självklart godis i stora lass och hälften är redan slut (:
Vi sparar resten till nyår för att distrahera Nikki som inte gillar raketer (grannarnas fel, en av deras raketer drog rakt över vägen och smällde övanför Nikki ett år).

Men just nu önskar jag verkligen att jag kunde dela mig i tre delar, jag vill vara hos Jepser och Anna imorgon! Samtidigt vill jag självklart vara hemma med familjen och jag önskar också att jag kunde få träffa J en stund på julafton. Det är verkligen årets mysigaste kväll!


Nikki försöker få ut godis ur en boll


Sen fick småhundarna också jobba för godiset :D


Makeing a grop effort (;


Fullt med godis, men hur får man ut det då?!


Pluttisarna <3


Sötaste :D

Imorgon blir en lugn dag med familj och vänner, jag har avsagt mig allt ansvar för julpynt och julmat iår :D
I vanliga fall är det alltid jag och mor som ordnar med allt men iår vägrar jag.. Jag har gjort mitt tidigare år och har tillräckligt ändå. Jag tänker slappa hela dagen, göra det jag är sugen på och vägra tänka på vikt och hur onyttig julmaten är :D
Jag var och shoppade med mor tidigare idag och det är så tydligt att för de flesta så betyder julen bara en massa stress. Men helt ärligt?! Ska man verkligen ta ledigt från jobbet för att stressa som en galning med alla förberedelser för att sen stressa som en psykopat för att få ordning allting innan alla gäster kommer?
NEJ!
Jag vägrar allt detta. Nu ska jag njuta, ta en öl eller två så att jag inte får köra bil och bara skita i alla måsten!
Det är jul en gång om året och nog fan ska man passa på att njuta!
Gör som mig, precis vad ni vill och se till att njuta av det!

Nu tänker jag dricka upp min öl, käka årets första julskinksmacka glo på några avsnitt av julkalendern och SOVA!
Imorgon är det julafton!
Ta hand om er och dra inte ut i trafiken i onödan!
God Jul älsklingar!

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Tror att Mamma Mia har slarvat med städningen...

2010-12-23 @ 23:02:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0