Den främmande Uffe och bästa veterinären!

När jag kom hem till Jesper och Anna idag och fick se Uffe trodde jag nästan att det var slut.. Han såg ut som om han var döende.. Han låg på sidan i tvåsitssoffan, vitt uppsrärrade och panikslagna ögon!
När Maria kom dit och kollade igenom honom kändes det lite bättre, hon skrev recept och jag hämtade ut det.. Vi fick i honom lite mat och tabletterna och slappnade av med lite styrelsearbete. När vi var klara med det gick vi till grustaget med Holger och Mia.





























Där släppte vi dem en stund och sen gick vi vidare ner till vattnet, Holger var det lätt att få i men Mia var svårare..
Men Mia blev väldigt taggad av att Holger simmade efter pinnarna Maria kastade och tillslut fick vi henne att simma alldeles själv!













































































































Sen kastade Anna i en kong lite väl långt ut och vi fick aldrig ut en hund varken så långt eller till rätt "apport" (däremot gick Holger i efter den utan att se den bli kastad, han gick ut och simmade bara på kommando!).
Så jag hoppade ur kläderna och hoppade i efter den :P







När vi kom hem igen åkte Maria hemåt och vi gick in till Uffe och tog hand om honom..
Jesper kom hem och hade med sig mat till Uffe som jag tvångsmatade honom med och vi tryckte i honom lite vatten också..
Efter ungefär en timme försökte jag lite igen och då ville han äta! När det kommit igång och han hade fått i sig 400g(!) mat drack han äntligen vatten själv också!
Först väldigt försiktigt och tveksamt men sen stod han och drack mer och mer entusiastiskt riktigt länge och tömde halva skålen :D

Efter det släppte den sista av stressen över Uffe och luften gick ur oss ordentligt och jag insåg att om jag skulle ha suttit kvar i soffan så hade jag blivit kvar över natten :P
Istället blev det hem och uppdatera bloggen.. Och tur var väl det! Det tar väldigt lång tid att lägga upp bilder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0