Massor att rapportera!

Idag och igår har det hänt en massa grejs som kan vara värt att skriva här..
Igår flyttade jag, inte långt dock :p Numera bor jag hos kennel Neis och blir kvar till midsommar ungefär. Jag occuperar ett rum på övervåningen och där sov husets tjockaste hund tillsammans med mig inatt (natten till lördag).

Däremot så får hon inte följa med igen, hon SKA nämligen då sova i sängen och där helst på rygg. Detta betyder alltså att hon tryckte sig emot mig samtidigt som hon halvt om halvt rullade upp på min mage för att få stöd så att hon inte hamnade på sidan igen..
Jag var vaken så länge pga detta att småfåglarna (som de har i rummet bredvid) började vakna igen och kvittra, kurra och sjunga - och då blev det ju inte lättare att somna.. Tänk er själva en smällfet hund som trycker en på magen och dessutom fåglar med vårkänslor som sjunger ikapp med varandra :P

Det var ju självklart Elin som sov hos mig, för en liten stund sedan mätte jag henne runt magen igen och jag skojar verkligen inte när jag säger att hon är smällfet! Hon är 79cm idag (sist var hon ju 94 precis innan valpning).

Konstigt nog har jag inte alls spenderat dagen varken hos Jesper och Anna eller tillsammans med några hundar, idag har jag och min kära mor stor-/vår-/innan-visning städat hela huset. Det tog hela dagen och jag kom inte hem till Jesper och Anna förrän vid halvtio tiden på kvällen.. Det betyder ju inte att vi har jätteskitigt annars utan att vi blev lite galna och tog tag i allt på en gång :P Annars kanske man skulle ha bytt gardiner i ett rum i taget eller så men nu bytte vi allt så att det blev ordentligt ljust och fint överallt..

Nu hoppas vi bara på att det kommer folk och tittar på huset imorgon.. Eller fan jag vet inte om jag vill det egentligen, det är ju mitt hus och inte vill jag att det ska gå en massa folk och inspektera allt hemma hos mig? :s
Önskar jag kunde köpa det och ha det alldeles själv :P Mahahahaha! Det skulle vara awesome!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0