Bara en massa text och videoklipp!

Nu vet jag inte riktigt vad det är jag har filmat.. Mest valparna så klart men jag är riktigt trött idag så det kan ha blivit lite darrigt och knasigt :P Ofokuserat med andra ord..
Idag var jag iaf till Jesper och Anna nästan hela dagen.. Det började bra, en av valparna tog en tugga av mitt lår! Eller så kändes det iaf.. Hörntänderna gick iaf igenom mina jeans för jag hade fortfarande små tandmärken där nyss (ca 5 timmar senare).. Jesper tyckte det lät mycket roligt när jag satt inne hos valparna eftersom att det hela tiden kom små utrop från mig.. Typ AJ! Näe, inte i benet och näe men hörru inte tugga på Carins fingrar :P
Skoj att man kan underhålla någon med min smärta iaf, så är det ju inte helt i onödan man har ont (;
Skadeglädje är den enda sanna glädjen sägs det ju :p

Maria kom över vid 13 tiden och samtidigt fick valparna mat. Sen fick de små komma ut i vardagsrummet och röjja runt ordentligt.. När de somnat i en biabädd allihopa passade vi tvåbenta på att fika :D MUMS! rulltårtsbakelser, sockerkaka och drömrulltårta :D nomnom!

Senare på eftermiddagen höll jag på att somna i soffan med lilla Maja på bröstet ♥
Men då fick Anna och Maria för sig att de skulle ställa upp valparna och fota dem så hann aldrig somna :P Kanske tur det med för hade jag somnat till så hade jag nog vaknat av att Maja tuggat på mitt öra eller något liknande :P Mysigt är det i alla fall att ha en sovande valp som ligger och snusar mot halsen ♥

Idag blev jag förövrigt med en till hund :P Jag har insett att det är smartast att ha två så jag bad om att få ta med mig Nikki när jag flyttar också, förutom Elin (det har varit bestämt ganska länge)..
Ganska lagomt att ha en veteran och en Elin, för Elin är tillräckligt energisk för fem hundar.. Nikki är inte direkt någon lugn hund heller fastän hon borde vara det men förhoppningsvis blir hon lite lugnare när de bara är två (:
Tur att man har Jesper och Anna! Annars hade jag förmodligen haft tvångströja eller setat i ett isoleringsrum för länge sedan! :p
Jag får ju hundabstinens så fort jag är därifrån mer än någon dag.. Självklart är det tur att jag har dem av fler anledningar än så också! De har bokstavligen räddat mitt liv ett antal gånger på sätt de själva förmodligen inte inser.. De har framförallt givit mig något att leva för under de senaste två åren! Nu mår jag ju bättre igen men hade jag inte haft dem hade jag heller inte funnits vid liv idag. Jag älskar dem som om de vore mina föräldrar och på många sätt är de det för mig också.. Jag går ofta till dem för att få råd och stöttning även nu.

Oj! nu blev det väldigt djupt här.. Sorry men jag behövde få ur mig lite sånt här.. Förmodligen mest för att jag har skitsvårt för att uttrycka mig i ord, det är lättare för mig att skriva ner det.. Och jag vill självklart att de ska veta det fastän jag inte kan säga det direkt till dem..

Nog om mig - nu till valparna igen! Här har ni videoklippen!






















Jag ska snart åka iväg och tyvärr har inte alla vidoeklipp hunnit laddas upp på youtube så jag kan inte lägga in dem just nu.. Isf kommer de på tisdag! Hinner inte imorgon så ni får vänta eller söka efter "p0tted" på youtube.com

Kommentarer
Postat av: Anna-Lena

Du ska veta att vi är väldigt glada att vi har dig också - och inte bara för att du är en så rolig tuggleksak för valparna. Stooor kram till dig Carin <3 <3 <3

2011-02-08 @ 08:20:10
Postat av: Karin Bodin

Vad roligt det är att följa din blogg, med alla jättefina filmer och bilder! Tack för den! Det är såå kul att kunna följa valparna, och slippa direktkontakt med de sylvassa små bissingarna...men inte så länge till.

2011-02-10 @ 22:53:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0