I goda vänners lag

GDH träffen gick av stapeln den här helgen, som jag har längtat!
Jag hade aldrig ens kunnat hoppas på att det skulle kunna bli så bra. Efter nästan en hel månad av regn så hade man väl kanske inte så mycket hopp om att solen skulle titta fram, men vi hade tur så nu är jag väldigt solbränd i ansiktet..


Jag kom upp till Norberg på fredagseftermiddagen. Vi packade in oss i rummen och gick ut med hundarna. Senare på kvällen grillade vi, men det blev tidig sänggång för mig.


På lördagen var det dags för eftersöksgrenarna så vi drog ut i skogen på morgonen.


När vi kom fram fick vi vänta en stund på att släpspåren lades.


Det ska börjas tidigt..


Jag följde med när Skipper skulle gå för att ta lite kort..


Lena får instruktioner av domaren..


Sen bär det av ut i skogen


Och snabbt gick det också :P


Vi gick vidare till nästa spår


Och tittade när en av Tinas hundar gick spår


Sen gick jag tillbaka mot vattnet där vi skulle titta på apporteringen


Där satt Vibeke och njöt av utsikten


Och vädret blev bara bättre och bättre..


Ett litet plan kom och hälsade på en stund efter att vi kom dit, men det stannade bara på vattnet en liten stund.


Sen var det dags att bryta vattnet så att de kunde börja med apporteringen


Tina var först ut

Hennes hund apporterade villigt


Yvonnes bracco var också ut och apporterade


Jätteduktig (:


Marcus fick hämta en fågel en annan hund inte hämtade..


Sen var det Holgers tur att hämta fågel


Ut i vattnet..





Vackra Holger!


Skippers tur..





Och ut i vattnet


Bada bada..


Efter lunchen var det dags för utställning. Här är Carex.


Annika tittar på Aros tänder.


Carex och Svea


Skipper


Skipper


Från vänster; Nick, Triztan, Uffe och Marcus











Skipper, bästa hanen

BIR och BIM blev Elin och Skipper


Efter utställningen åt vi middag


Det var mycket trevligt, och det ser nästan ut som att det inte bara var jag som tyckte det..








Även lilleplutten ser nöjd ut


Sen var det självklart dags för prisutdelning igen























På söndagen var det dags för eftersöksgrenarna igen, men jag var inte med på släpspåren..


Otroligt vackert!























Holger blev provbästa hund!










Kommentarer
Postat av: Lena

Redan uppdaterat!! Vilka fina bilder du tagit på träffen. Jag längtar redan jättemycket till nästa års träff. Taggade som vi är nu så har vi redan tränat lite med duvorna. Einar fixar det galant att apportera dem, så vi måste hårdträna honom på vattnet. Skipper vill inte alls ta någon fågel i munnen. Men jag tror nog att vi ska kunna lösa det.



Än en gång, SUPERTACK för hjälpen med Einar i helgen :)



Hoppas att vi ses igen snart, men till dess så "hörs" vi på bloggarna.



Ha det gott

Kram Lena


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0